Nieuw avontuur Girona

Ik kan het gewoon niet geloven, maar het tweede jaar is alweer begonnen. Na 3 maanden volle zomervakantie ben ik vanmiddag dan aangekomen in Girona. Het 3e land en dus ook 3e semester. Ik kan me Kolding, Denemarken nog erg goed herinneren al was ik daar iets eerder aangezien ik mijn verjaardag met mijn klasgenoten gevierd had. Tijd vliegt!

Nadat ik terug kwam uit Ljubljana was het erg wennen. Voor ongeveer twee weken heb ik een grote dip gehad maar vanaf begin juli en dus toen ik bijna op vakantie ging werd mijn dipje gelukkig wat minder. Ik miste gewoon heel erg het leven daar. Prison escape was in Juni ook nog een erg leuke ervaring, zie vorige blog. Verder twee weekjes naar Nerja geweest met de familie wat heerlijk was. Het stadje is echt helemaal weer opnieuw aan het leven. Door de crisis was het iets minder “druk” maar oh, wat vind ik dat toch een leuk stadje. Ook de zee was heeeeeerlijk warm. Een dagje met Kees en Kim in Malaga afgesproken en zijn ze hierna met ons mee naar Nerja gegaan waar we een feestdag gevierd hadden en uitgegaan waren. Een andere dag met mama, Denise en Jeroen naar Gibraltar gegaan. Leuk om dit ook weer even gezien te hebben al waren we op het apen eiland wel erg verdwaald en dat met de hitte en geen water was even spannend. Papa hebben we ook een mooi plekje gegeven op het strand.  In Augustus toch nog een plekje gevonden (Albufeira) om ook met Adam heen te gaan, was best lastig te boeken zo laat omdat veel al uitverkocht is. Dit was heel fijn deze quality time. Ook met de motorscooter veel mooie plekjes gezien zoals Ponte de Piedade en Praia de Marinha maar toch gaat mijn voorkeur uit naar Spanje met eigenlijk vooral de reden omdat de zee lekker warm is. Verder in Nederland veel vriendinnen en vrienden gezien, feestjes gehad zoals Parkbeats en fotoshoots o.a. voor het modellenbureau Bulletmodels, schildercursus gehad met Denise, veel gestapt en dronken avondjes, sushi gegeten, gezwommen met vriendinnetjes, mijn verjaardag met een 21-dinner en stap avond, jubileaum van oma en opa 60 jaar getrouwd, sterren gekeken, Gaypride in Amsterdam, dagje Utrecht en Scheveningen. Genoeg gedaan dus, net als ik weer goed gewend raakte aan Nederland ga ik weer ! :)

Tijdens de zomervakantie een beetje online gekeken voor kamers in Girona. Een meisje van vorig jaar vertelde dat het in Spanje allemaal wat later gebeurd, dat als je in Juni al opzoek gaat naar een plek dat het veel te vroeg is en dat je beter ter plekke kan zoeken in Girona. Ik zou met 2 andere klasgenoten een appartement willen hebben. Om een lang verhaal kort te maken, ik werd begin Augustus een beetje nerveus omdat we nog niets hadden en ook niemand wat deed. Ik wilde toch al graag van te voren een plekje vinden en dus ben ik op zoek gegaan voor mezelf. Via via raakte ik best gemakkelijk in contact met een meneer in Girona die 3 huizen verhuurde aan Erasmus studenten. Dat hij Erasmus zij vond ik al goed klinken omdat hij dan weet dat wij er maar een half jaar zijn i.p.v een jaar. Een klasgenootje was al in Girona en heb ik op pad gestuurd om dit huis te bezoeken en ze vond het geweldig dus zo zijn we hier terecht gekomen.

Vanochtend om half 10 het vliegtuig genomen en om 11:10 al aangekomen op het vliegveld. De bus gepakt naar Girona wat nog geen 15 min was en omdat ik veel koffers had de taxi gepakt naar mijn huisje (Dankje oma en opa). Om kwart over 1 aangekomen, omg… wat een leuk huisje. Ik zou hier echt thuis kunnen voelen. Zo enorm mooi uitzicht, net erg van genoten met de zonsondergang. Lijkt me ook super gaaf met onweer en om Adam te laten zien. Vandaag heerlijk van het zonnetje genoten op het balkon met een tijdschrift. Net rond 18:00 boodschapjes gehaald voor ontbijt en avond eten. Nog niet echt de stad ingegaan dat wil ik morgen doen, kijken of ik nog de Set van Game of Thrones kan vinden Ha, Ha. Vanavond gewoon een beetje chillen. Het is leuk om mijn klasgenootjes weer te zien. Morgen begint introductie week. Rondleiding over de campus, ben benieuwd.